Fotocredit:

Nytt fra kommunestyregruppa – april 2020

Kjære alle sammen! Vi sender en hilsen fra vårt hjemmekontor.

27. april 2020

Vi håper det går bra med dere. Vi er imponert over hvordan det norske samfunnet har omstilt seg i denne tiden, og det er rørende å se hvor mange som jobber på spreng for å få Norge til å gå rundt.

For oss har det vært en spesiell måned fylt med både store politiske gleder, og noen store utfordringer.  En stor utfordring har vært diskusjonen om utbygging av Arctic Center. Dette er en sak som skal opp på

Hvem trenger et hyttefelt her? Foto: Arne-Wilhelm Theodorsen

kommunestyremøtet 29. april og vi gjør vårt beste for at det ikke skal bli en nedbygging av Finnheia.

Den siste tida har vi hatt flere debattinnlegg i avisa om dette. Blant annet dette grundige innlegget fra vararepresentant til kommunestyret Kjell Øystein Netland, denne gjennomgangen av saksbehandlingen fra vår vararepresentant Arne-Wilhelm Theodorsen og dette debattinnlegget fra vår gruppeleder Barbara Vögele.

Vi håper kommunestyret setter naturen foran profitt, og stemmer nei til utbyggingen av Arctic Center førstkommende onsdag. Denne saken viser hvor viktig det er å ha politiske partier som er kompromissløse på klima og miljø.

På lørdag 26 .april gjennomførte MDG Norges første politiske digitale landsmøte. Vi er svært stolte av at Kriss Rokkan Iversen er blitt valgt til en av to nestledere i Miljøpartiet De Grønne! Hun skal være nestleder sammen med Arild Hermstad og med Une Bastholm som leder. Kriss Rokkan Iversen er fra Lofoten, og bor i Harstad. Vi er svært stolt av å få en nordlending i en så eminent ledertrio💚

Ønsker dere alt godt i tiden som kommer.

Ta vare på hverandre! 💚

Hilsen oss i kommunestyregruppa