STILL TIL VALG I TROMSØ MDG!

Har du lyst til å gjøre en ekstra innsats for partiet? Eller kjenner du noen som burde?

4. november 2021

Selv om stortingsvalget så vidt er bak oss, ser vi allerede nå fremover mot kommune- og fylkestingsvalget om knappe to år. Prosessene knyttet til dette følger sin faste syklus, og på førstkommende årsmøte skal det velges medlemmer til tre komitéer: program-, nominasjons- og valgkomité, og vi skal i tillegg velge nytt styre.

Litt om vervene:

Styret i Tromsø MDG representerer partiet lokalt. Lokallagsstyret er et arbeidende styre, og både faste medlemmer og varaer er aktive bidragsytere. Styreverv i MDG Tromsø er derfor verv som krever noe arbeid. Det er ca. fem møter i året (hvert møte varer omtrent to til tre timer). I tillegg jobber styret mellom møtene, så man bør ha litt tid og mulighet til å oppgaver mellom møtene. Det er allikevel stor mulighet til å tilpasse arbeidsmengde og oppgaver til livssituasjon.

Programkomiteen skal lede arbeidet med utarbeidelse av lokalt partiprogram som Tromsø MDG går til valg på i 2023. Komiteen skal bestå av 3-5 medlemmer.

For ordens skyld; det vil være mulig for alle medlemmer å delta i programarbeidet, og det vil komme mer informasjon om dette senere. Programkomiteen er “bare” det organet som skal lede programarbeidet.

Nominasjonskomiteen skal lage forslag til valgliste for kommunevalget. Komiteen skal bestå av 3-5 medlemmer. Medlemmer av nominasjonskomiteen kan ikke selv innstilles til valglisten.

Valgkomiteen lager forslag til sammensetning av nytt styre som velges på årsmøtet. Deres jobb er å finne egnede kandidater som kan sitte i styret, hvem som skal ha lederverv og hvor mange medlemmer styret skal ha. Dette er en utrolig viktig jobb, da den representerer kjernen i vårt partipolitiske og demokratiske system. Valgkomiteen skal bestå av 3-5 medlemmer. Det er styret i Tromsø MDG som innstiller på kandidater til valgkomiteen.

I tillegg til faste medlemmer bør det også være et antall varamedlemmer i hver komite.

Slik melder du inn potensielle kandidater:

Er du interessert i å stille til verv eller vil du foreslå noen du tror vil passe i en av disse rollene?

Meld din interesse eller foreslå andre kandidater her.

Frist for å spille inn kandidater er 21. november.

Det er viktig at alle som melder sin interesse på forhånd er innforstått med den arbeidsbelastning vervet medfører, og er helt sikker på å kunne stå løpet ut. Når det er sagt, håper vi at flest mulig melder seg.

Ved eventuelle spørsmål kan man ta kontakt med valgkomiteens leder, Terje Traavik, på epost itraavik@me.com.

Vi håper at du vil bli med og stille til verv eller foreslå noen du mener burde stille!

Grønn hilsen
Valgkomiteen Tromsø MDG (Terje Traavik, Clara Good og Askild Gjerstad)